Final travel plan


Maandag 4 december

Ik kan wel zeggen dat de reisplannen uiteindelijk nog flink zijn veranderd. Myanmar hebben we van ons lijstje afgehaald en Vietnam is hiervoor in de plaats gekomen. Yvanna heeft ook besloten om de hele reis met mij samen te maken en niet te gaan werken in Australië.

We wilde eerst heel graag naar Myanmar gaan. Ze hebben hier mooie natuur en prachtige tempels. Rond september/oktober kwam in het nieuws dat de situatie in Myanmar redelijk gespannen is. Nu is dat niet zo erg zolang je er als toerist veilig bent. Dit was in het begin ook zo, maar later kwam in het nieuws dat de situatie nog onveiliger was. Wat er precies aan de hand is in Myanmar kan ik niet uitleggen. Ons reisbureau heeft ons een aantal dagen later ook afgeraden om te gaan. Natuurlijk vertrouwen wij op hun en hebben we gelijk besloten om niet te gaan. Maar waar willen we dan wel heen? We wilden minstens drie landen bezoeken. We hebben verschillende landen in Azië met elkaar vergeleken en zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het derde land Vietnam zou zijn. Ooit wel eens gegoogled naar Halong Bay? Nee? Doe dat nu dan gelijk. Moet je zien hoe mooi de natuur van Vietnam kan zijn. Dit lijkt net een shot uit een film. Wauw. Dit voelt goed voor ons.

Waar gaan we nu eigenlijk definitief heen?
Azië : Thailand, Laos en Vietnam.
Australië : De Oostkust van Melbourne tot aan Cairns.

Hoe gaaf is het om dit te mogen zien, doen en voelen? Ik heb vroeger heel hard geroepen dat ik ooit een wereldreis zou gaan maken. Nou dit is zeker een gedeelte van die wereldreis die ik toen in mijn hoofd had.

Yvanna had in het begin het idee om langer in Australië te blijven zodat ze daar ook nog kon gaan werken. Als zij dit graag wilt dan moet ze dat zeker doen. Het leven is niet zo land dus je moet er alles uit halen. Uiteindelijk heeft zo toch besloten om deze reis samen met mij te beginnen en te eindigen. Hoe gezellig is dat? Wij kunnen gewoon deze reis helemaal met zijn tweeën beleven en alle ervaringen met elkaar delen.

Nog even en dan zitten we al in het vliegtuig. Het gaat nu echt opschieten want 2 januari is het al zo ver. Heb ik al zenuwen? Nog niet echt maar ik denk dat die nog wel gaan komen.

See ya.

Kimberley

kimberley

Geen opmerkingen:

Een reactie posten