Chilling in Byron..





Byron bay is een geweldige plaats. Het is is vrij klein maar super gezellig. Er zijn heel veel plekken waar je een surfboard kunt huren, winkels met kleding en sieraden die je in Ibiza zou kunnen vinden en in de avond is iedereen op het strand. Gezellig met zijn alle wat drinken en lekkere snacks. Ik ben uiteindelijk 3 volle dagen hier gebleven maar dat hadden er veel meer kunnen zijn. Het was beter voor mijn portemonnee om verder te reizen. Alles hier was mooi en leuk. Ik heb lekker veel winkeltjes gekeken en op het strand gelegen. Eén van de dagen heb ik een tour geboekt naar Nimbin. Dat is een klein dorpje op ongeveer anderhalf uur rijden van Byron. Nimbin staat ook wel bekend als HET Amsterdam van Australië. Het is een heel hippie gerelateerd dorpje. Overal lopen hier oudere mensen die proberen wiet en koekjes met wiet erin te verkopen. In Amsterdam zijn het meestal wat jonger mensen die het verkopen. Nou hier waren het echt doorgewinterde 50+'ers. We hadden bijna 2 uur de tijd om hier rond te lopen. Dat was wel een beetje te lang want het hele plaatsje was letterlijk één straat. En de hippie winkeltjes / ouwe meuk was niet echt voor mij weggelegd. Na Nimbin was het tijd voor de bbq. In Australië vindt je op verschillende random plaatsen een bbq die iedereen mag gebruiken. Dat idee vind ik zelf wel heel leuk. Zo kon je op echt fantastische plaatsen met een geweldig uitzicht heerlijk eten. Waar wij waren was het uitzicht ook geweldig. We keken uit op een mega groot meer met een mega grote dam. We hoorde van onze guide dan al het water dat wordt gedronken van Byron tot aan Brisbane allemaal uit dit meer vandaan komt. En ik kan je vertellen dat Australië mega groot is dus voordat dit drinkwater op zijn bestemming is, heeft het al honderden kilometers gereisd. Iedereen in Australië let ook heel goed op hoeveel water ze gebruiken. Het kan heel heet worden dus het is belangrijk om goed voor je water te zorgen. Het water uit het meer heeft ook een prachtige waterval gecreëerd. Dit was onze laatste stop voordat we terug gingen naar Byron. Het had de laatste twee nachten redelijk hard geregend waardoor de waterval extra spectaculair was toen ik er was. Al het water dat naar beneden viel maakte een vrije val van meer dan 200 meter naar beneden. Heel indrukwekkend om te zien. Ik heb inmiddels een aantal watervallen gezien maar dit is    de hoogste tot nu toe. De laatste dag in Byron zat ik er aan te denken om nog een keer een surfboard te huren en zelf te gaan surfen. Uiteindelijk heb ik het toch niet gedaan aangezien ik de laatste paar dagen al heel veel heb gedaan. Het werd uiteindelijk een lekker dagje aan het strand. Even lekker helemaal niks en het was heerlijk!




De volgende stop is Brisbane. Ik heb helaas de Gold Coast / Surfers paradise overgeslagen omdat het gewoonweg erg duur was i.v.m. Paasen. Ik weet niet zo goed wat ik nou van Brisbane vind. Het is op zich geen hele grote stad en ook niet heel erg bijzonder. Het enige wat de stad een beetje speciaal maakt is dat er een met de hand aangelegd strand middenin de stad is. Dat is wel een beetje een apart gezicht en zie je niet snel. De skyline van Brisbane is wel waanzinnig mooi. Een mooie skyline doet me tegenwoordig altijd denken aan New York. Ik heb in Brisbane wel weer lekker winkels gekeken en heb even in de Apple winkel gesnuffeld. Alles is hier wel iets goedkoper maar ook weer niet overdreven veel. Ik moet wel zeggen dat de nieuwe iphone X en Mac nu wel erg mijn interesse hebben gewekt. Wie weet in de toekomst..




Op naar Noosa!

See ya,
Kimberley

kimberley

Geen opmerkingen:

Een reactie posten