Let's go to..




Eenmaal vertrokken uit Maleisiƫ ben ik naar Vietnam gegaan. Ik hoefde eigenlijk niet heel veel te zien van Vietnam dus ben alleen in Hanoi En Halong Bay geweest. De eerste indruk die ik had van Hanoi is dat het verkeer er nog 10x zo chaotisch is als Bangkok. Jeetje wat een hoop scooters. En zit zitten niet maar met zijn tweeƫn op de scooter. NƩƩ, met zijn vieren op ƩƩn scooter is de normale gang van zaken hier. Ik heb een kruispunt gezien waar wel honderd scooters plus ander verkeer elkaar tegelijkertijd passeren. Wauw, Vietnam is nu al chaotisch maar ik vind het te gek! Ik ben samen met Jason vier daagjes in Hanoi verbleven waarvan ik er ƩƩn naar Halong Bay ben gegaan.


Halong Bay is Ć©Ć©n van de wereldwonderen en dat verdiend het zeker. Wat is dit stukje aarde mooi. De rotsen/gebergten komen uit het niets omhoog vanuit de zee en het zijn er honderden. Zeker weten Ć©Ć©n van de mooiste plekken die ik heb gezien. Ik heb een boottocht gemaakt door dit gebied waarbij we ook in een grot zijn geweest. In het regenseizoen staat de volledige grot onderwater omdat het water dan een stuk hoger komt. Even verderop mochten we ook een stuk kajakken. Hierbij kwamen we in een soort van binnenplaats waarin je alleen de vogels hoorde die geluid maakten. Dit was zo rustgevend.




Na maar liefst vijf hele dagen in Vietnam was het tijd om door te reizen naar Cambodja. Iets wat heel hoog op mijn verlanglijstje stond zijn de tempels van Angkor Wat in Siem Reap. Hier blijf ik wel iets langer dan in Vietnam dus heb deze keer een hostel geboekt met zwembad. Ik kan IEDEREEN dit hostel aanraden. Het is zo schoon, super gezellig en het heeft echt alles. Je mag zelfs tot 11 uur in de avond zwemmen en ze doen niet moeilijk als je een drankje in het zwembad drinkt.


Aangezien dit hostel zo fijn is ben ik van plan om in Cambodja even te ontspannen. Heb de afgelopen tijd heel veel gedaan en bezocht. Toch moest ik hier wel naar de tempels van Angkor Wat. Deze tempels zijn meer dan duizend jaar oud en zo indrukwekkend. Alle tempels lijken wel een beetje op elkaar maar toch heeft elke tempel wel iets speciaals. Ik ben echt verliefd op deze tempels geworden en als je ooit de kans krijgt om deze kant op te gaan dan mag je deze tempels zeker niet overslaan!


Ik blijf tot 5 maart in Cambodja en dan wordt het tijd om weer langzaam naar Thailand terug te gaan vanwege mijn vlucht naar Australiƫ. Voordat ik daar heen ga ben ik nog wel van plan om wat leuke dingen te gaan doen. Wat ik ga doen dat lees je in de volgende blog.

See ya,
Kimberley

kimberley

Geen opmerkingen:

Een reactie posten