The North of Thailand

Tijdens onze eerste volle dag in Pai zijn we eerst lekker gaan ontbijten in het dorpje. Pai is vrij klein maar er is genoeg te zien en te doen. Nadat we een lekker gezond ontbijt van yoghurt en fruit hebben gegeten zijn we naar de witte Buddha gegaan. Deze mega grote witte Buddha staat halverwege een grote berg. Voordat je bij de Buddha bent moet je eerst 362 traptreden op. Nee ik heb ze niet geteld. Dit heb ik van andere gehoord. Als je eenmaal bij de Buddha bent aangekomen heb je een fantastisch uitzicht over Pai. Hier hebben we ongeveer 1 a 2 uurtjes lekker in het zonnetje gezeten en van het uitzicht genoten. Terwijl we hier waren hebben we Chris en Patricia ontmoet. Hiermee zijn we in de avond lekker wat gaan eten, hebben we over de night market gelopen en we hebben nog even een drankje gedronken. Al met al een top dag!

Op onze derde dag in Pai hebben we een scooter gehuurd. Hiermee waren we van plan om lekker door Pai heen te gaan rijden. We besloten om eerst naar een mooie waterval te gaan. Hier kun je een stukje met de scooter naartoe rijden en op een gegeven moment moet je dan met de voet verder. Heel leuk totdat we er halverwege achter kwamen dat het wel erg ver lopen was. Op een bepaald moment twijfelde we of we nog wel verder moesten gaan. Toch besloten om door te zetten en de waterval te bereiken. Uiteindelijk kwamen we bij een adembenemende mooie waterval. Hij was de tocht zeker waard. We hebben er wel achttien kilometer voor moeten lopen.

We hebben besloten om de scooter de volgende dag ook nog te houden. Aangezien we de dag er voor zo ver moesten lopen voor de waterval hebben we bijna niet met de scooter gereden. Dat moeten we vandaag maar even goedmaken. Er zijn in Pai verschillende hot springs die je kunt bezoeken. Dat willen we gaan doen en ik wil zelf heel graag naar Pai canyon. Doordat we vandaag een scooter hebben zie je veel van Pai. Lekker een rondje rijden, zonnetje in je gezicht en een beetje wind. Perfecte combinatie. We zijn uiteindelijk naar de hot spring gereden waar ook gelijk een spa bij zit. Dit hadden we wel verdiend na gisteren. Uiteindelijk zijn we hier een paar uurtjes gebleven. Terwijl Yvanna nog even bleef zonnen heb ik de scooter gepakt en ben naar Pai canyon gereden. Hier heb je echt een prachtig uitzicht over de omliggende natuur. Ja, het was heel hoog. Er waren geen hekken voor de veiligheid dus je moest heel voorzichtig lopen. Ik heb zelf geen last van hoogtevrees dus ik vond het wel een leuke uitdaging. Ik ben naar het einde van het pad gelopen samen met een Thais meisje en toen hebben we samen wat foto's gemaakt. Daarna ben ik weer terug gereden naar de hot spring. In de avond zijn we nog even naar het centrum van Pai geweest. Hier hebben we thee gedronken uit een stuk bamboe. Leuk idee om van ruwe bamboe een soort beker te maken.

De dag er na zijn we met de bus weer terug gegaan naar Chiang Mai. We willen deze week in het zuiden van Thailand dus we zijn langzaamaan begonnen aan onze afdaling. In Chiang Mai zijn we twee dagen gebleven. Dit was voordeliger in verband met de kosten van het vervoer. Het eerste stuk van Chiang Mai gingen we overdag met de trein naar Bangkok. Zo zien we ook nog iets van het land. Het tweede gedeelte van Bangkok naar Phuket gingen we met het vliegtuig. Dit was makkelijker en sneller dan op een andere manier. We hoefde maar 1 uur en 20 minuten te vliegen.

Op het moment dat ik dit typ zijn we inmiddels aangekomen op Koh Phi Phi. Dit is een eiland tussen Phuket en Krabi. We zijn van plan om hier lekker bij het strand te gaan liggen en te ontspannen. Dit eiland heeft prachtige witte stranden en blauwe zee. Ik kijk uit naar de geweldige foto's die ik hier kan gaan schieten.

See ya,

Kimberley

De eerste vlog van deze vakantie:
Zet de instelling van het beeld in 1080p HD
Je kunt de video ook kijken via YouTube: