Maleisiƫ = Mind blowing


De eerste bestemming waar ik alleen heen ben gegaan is George Town. Dit is een relatief kleine plaats met geweldige streetart. Eenmaal aangekomen in het eerste hostel heb ik de eerste avond gelijk een gezellige Engelse jongen ontmoet genaamd Jason. Samen hebben we de dag erna de streetart bekeken en sindsdien zijn we samen gaan reizen. We zijn ook naar een enorme tempel geweest en vervolgens naar Penang hill. Om boven op de berg te komen kun je een trein gebruiken die stijl de berg op rijdt. Leuke ervaring want ik kan je vertellen dat er nooit een ns trein gaat zijn die dit aan kan! Nadat we boven hebben genoten van het uitzicht hebben we besloten om lopend naar beneden te gaan. Eerlijk is eerlijk terwijl we onderweg waren naar benden was het uitzicht mooier dan op de top. Het enige nadeel is dat ik na 5 dagen nog steeds spierpijn had omdat het zo stijl was. In de avond hebben we in ons hostel Anna (Duitsland) en Sarah (US) ontmoet.



Na Georgetown besloten we om naar de Cameron Highlands te gaan. Anna en Sarah gingen ook met ons mee en later hebben we Diego en Marek hier ontmoet. Het was fijn om in de Cameron Highlands te zijn omdat het omringd is door mooie natuur. Even wat anders dan al die streden. Wat je ook rondom de Highlands vindt zijn thee plantages. Jason en ik hadden besloten om een scooter te huren en er 1 te bezoeken. Uiteraard heb ik hier gelijk wat thee gekocht. Ik kon het niet laten. Later die dag hebben we een hike gedaan. Het was even flink klimmen maar aan het einde hadden we een fantastisch uitzicht. Onderweg naar de top kwamen we een man tegen die gewoon de hele weg z'n gitaar bij zich had. Hier heb ik echt bewondering voor want zelfs ik had soms allebei mijn handen nodig om me vast te houden. De man heeft een aantal liedjes voor ons gespeeld op zijn gitaar en daarna zijn we verder gegaan en hebben we de hike afgemaakt.


Na Cameron Highlands zijn we met zijn vijven naar Taman Negara gegaan. Mij is verteld dat dit Ć©Ć©n van de oudste nationale parken ter wereld is. Om hier te komen moesten we drie uur met de boot mee. In deze boot kon je alleen twee aan twee zitten en zat je super laag op het water. De eerste avond hebben we er voor gekozen om in de nacht een safari te doen. Erg leuke ervaring. De dag er na hebben we besloten om een hike te doen door het park zonder gids. Het park heeft maar liefst een omtrek van twaalfhonderd vierendertig kilometer. Aangezien het park zo groot is hebben ze ons bij het begin aangeraden om een bepaalde route te volgen zodat we niet konden verdwalen. Dit was prima voor ons want deze route was uiteindelijk vierentwintig kilometer lang. In dit nationale park zijn ontelbaar veel plantsoorten. De Ć©Ć©n nog mooier en ouder dan de ander. Heerlijk gevoel om door deze natuur een hike te doen.


Na twee dagen in de natuur zonder internet waren we toe aan een schone slaapkamer en warme douche. Onze volgende bestemming werd Kuala Lumpur. Aangezien we met zes personen waren besloten we om een Airbnb te huren. We hebben toen besloten dat we er ook gelijk een zwembad bij wilde hebben. Uiteindelijk hebben we en suite weten te regelen bij Platinum suites en met een zwembad op de bovenste verdieping van het gebouw. Wat een geweldige ervaring. Ik voelde me net een beroemdheid. Normaal zou ik dit nooit kunnen betalen maar als je het bedrag met zoveel mensen deelt is het prima te doen. Zeker iets wat ik nooit ga vergeten


Na Kuala Lumpur was het tijd om naar Malleca te gaan. Dit is een redelijk toeristische oude stad. Er stroomt een prachtige rivier door het oude stadsgedeelte heen wat zorgt voor een super fijne sfeer! We hebben elke avond wel een drankje gedaan op een terras langs de rivier. Dit is echt genieten.

De 21ste vlieg ik weer naar een nieuwe bestemming. Over ongeveer een week zullen jullie lezen waar ik ben!  

kimberley

Geen opmerkingen:

Een reactie posten