Travel on my own?



Ga ik alleen verder reizen?

Het antwoord is ja, vanaf 7 februari. Ik hoor jullie denken 'huh, het is vandaag toch al de 10e?' Hierover later meer.

Soms is het helaas beter om alleen verder te gaan. Wegens persoonlijke omstandigheden hebben we besloten dat ik alleen verder ga reizen in Azië en vervolgens in Australië. Nee, we hebben geen ruzie of iets dergelijks.

Eerlijk is eerlijk ik vind het wel echt super spannend. Ik ging er van uit dat ik misschien 1 of 2 weken alleen zou gaan reizen maar dat zijn er nu 14. Waarvan dus zeker 1 hele maand in Azië. Ik heb daarom ook besloten om niet naar Vietnam te gaan maar weer terug naar Thailand. Thailand voelde voor mij erg prettig aan en er zijn aardig wat plaatsen die ik nog wil bezoeken.



Waar ik zelf nog het meeste tegen op zie is het vliegen van Bangkok naar Melbourne. Dit is de eerste keer dat ik negen uur lang in een vliegtuig ga zitten, alleen. Ik heb geen vliegangst of iets maar ik vind het ook niet heel erg prettig. Ik ben benieuwd hoe alles gaat verlopen. Ik denk wel dat ik me prima alleen kan redden. In Nederland ga ik ook wel eens hele dagen alleen op stap. De eerste week zal het wel wennen zijn dat er niet de hele dag iemand bij je is met wie je lekker makkelijk Nederlands kan praten. Vanaf nu moet ik ook alles alleen gaan regelen. Daar heb ik op zich geen moeite mee, want over het algemeen regel ik al een hoop zelf. Spannend blijft het wel.

Op het moment dat ik dit online zet ben ik al een paar dagen alleen aan het reizen. De eerste dag voelde ik me echt zwaar klote. Toen ik voor het eerste alleen aan kwam op een nieuwe plek voelde ik me echt heel erg eenzaam. Jep, ik heb zelfs een traantje gelaten. In de avond heb ik eigenlijk vrijwel gelijk een super aardige jongen ontmoet genaamd Jason (bekende naam i know) uit Engeland en daar heb ik de hele avond mee gepraat. Het contact was zelfs zo goed dat ik de twee dagen erna samen met hem op stap ben geweest. Wat we hebben gedaan vertel ik later. Ik voel me inmiddels al een stuk beter.

kimberley

Geen opmerkingen:

Een reactie posten