Goodbye Asia, see you soon!


Eenmaal terug in Thailand had ik besloten dat ik nog even een paar dagen ergens aan het strand wilde liggen voordat ik terug ging naar Bangkok. Koh Chang lag het dichtste bij Bangkok en aan de oostkant van Thailand. Hier was ik nog niet geweest en dit vond ik wel een geschikte plek. Eenmaal op Koh Chang werd mij aangeraden om naar Lonely Beach te gaan. Dit zou het mooiste strand van het eiland te moeten zijn. Nou, laten we dan maar eens een kijkje gaan nemen. Een meisje dat ik haf ontmoet in Siem Reap was ook op het eiland en we besloten om er samen heen te gaan. En het strand was zeker mooi! Niet zo wit als op Koh Phiphi maar Lonely Beach had wel prachtige palmbomen op het strand. Ik besefte me dat ik nog geen foto had met een kokosnoot en het typische vakantieplaatje is toch wel dat je uit een kokosnoot drinkt op het stand. Hup, zo gezegd zo gedaan. Samen met Sascha een kokosnoot gekocht (HEERLIJK, dat kokosnootwater) en vervolgens flink wat foto's gemaakt. Drink met je billen bloot, melk uit een kokosnoot... Wat een fijn nummer om in je hoofd te hebben! Wel helemaal toepasselijk voor deze dag.


Daarna was het wel tijd om terug te gaan richting Bangkok. Hier zou ik een vriend van me treffen die een paar spullen voor mij mee zou nemen naar Waddinxveen. Wat is dat fijn!! Had toch wel al wat spullen gekocht en m'n tas voelt nu echt lichter. Hij was nog maar één avond in Bangkok dus besloten we om een avondje uit te gaan. Super gezellig en we hebben zelfs een schorpioen gegeten! Jup, we did.

De laatste twee / drie dagen in Bangkok heb ik doorgebracht met Sascha en Jason. Jep, he is back. Nog even gezellig een beetje door Bangkok struinen en morgen is het dan echt tijd om door te vliegen naar Melbourne. Weer een nieuw avontuur.

Azië je bent mooi, verbluffend, chaotisch, gezellig en vooral prachtig. Wat een fantastisch stukje wereld is dit. De lokale bevolking is zo gastvrij en ze willen je altijd helpen. Het is hier zo anders dan in met had voorgesteld. Altijd als ik aan Azië dacht dan ging ik er van uit dat het heel slecht ontwikkeld was en dat is het ook op sommige plekken maar zeker niet overal. De ene plek is nog chaotischer dan de andere. Ik weet nog dat ik in Bangkok aan kwam en dacht wat een drukte hier. Als je eenmaal in Vietnam bent geweest en terug komt in Bangkok dan is Bangkok echt rustig met een hoofdletter R. Azië heeft prachtige natuur en fantastische tempels. Ik ben zo blij dat ik dit allemaal heb mogen ervaren. Ik had het niet willen missen! Azië je bent geweldig. Tot over een paar jaar!











See ya,
Kimberley

kimberley

Geen opmerkingen:

Een reactie posten