Down Under (Australië)


De volgende stop is Melbourne. Na 9 uur vliegen ben ik ook hier veilig aangekomen. Eerlijk is eerlijk ik wist dat Australië prijzig was maar wat is dat weer even omschakelen vergeleken met Azië. Melbourne zelf voelt voor mij als een grote stad in Europa. Het is echt super westers! De eerste paar dagen heb ik de stad een beetje verkend, naar de bioscoop geweest en me verdiept in de gemiddelde prijzen en een koeltas aangeschaft. Waar ik in Azië lekker elke avond uit eten kon voor een paar euro moet ik hier nu echt zelf gaan koken. Hallo Australië!


Na een paar dagen in Melbourne heb ik via facebook wat mensen gevonden die de Great Ocean Road wilde gaan doen net als ik. We besloten om een meeting te houden in één van onze hostels om te bespreken wat we wilde gaan doen. We hebben er voor gekozen om de Great Ocean Road in twee dagen te rijden met een gehuurde auto. We waren met zijn vieren dus een auto huren kon prima. En ik kan je vertellen dat de Great Ocean Road prachtig is. Je hebt verschillende mooie punten waar je kunt stoppen en er is super veel te zien onderweg. De sfeer in de auto was ook super gezellig wat natuurlijk ook meehelpt. Op de terugweg hadden we besloten om de Grampians ook nog mee te pakken. Dit is een nationaal park in the middle of nowhere. Onwijs mooie natuur waar je bijna van gaat kwijlen zo mooi dat het is. Onderweg ook nog flink wat levende en helaas ook dode kangoeroes gezien. Fascinerend om deze dieren in het echt te kunnen zien en ook nog eens van heel dicht bij.



Eenmaal terug is Mebourne was het tijd voor de formule 1. Ik heb van donderdag tot en met zondag in een mega Formule 1 bubbel geleefd. Wat was dit een gave ervaring. Elke dag rondlopen op het circuit en van alles doen was geweldig!




De eerste dag heb ik vrijwel de hele dag in de rij gestaan voor een handtekening van Max Verstappen. Alle teams hadden een signeersessie van 25 minuten. Red Bull was het laatste team van de dag en ik ging er van uit dat ze langer de tijd hadden dan de rest van de teams. daniël Ricciardo  is Max zijn teamgenoot en komt uit Australië vandaan. Aan het begin van de dag heb ik staan praten met een jongen uit Australië die een groot fan was van Daniël. Hij stond in een andere rij dan ik omdat hij een first acces bandje had. Op een gegeven moment was het tijd voor mij om in de andere rij te gaan staan en wenste ik hem veel plezier met de signeersessie. Helaas liep het anders dan ik dacht en had Red Bull geen extra tijd. Ik mocht dus niet het podium op voor de handtekening. Wat baalde ik. Precies op dat moment kwam de jongen naar me toe die ik eerder die dag had ontmoet en gaf me ZIJN Max Verstappen handtekening. Dit is één van de aardigste dingen die iemand voor me heeft gedaan sinds een lange tijd. Door de drukte kon ik hem helaas niet goed genoeg bedanken maar deze jongen heeft zeker weten een hele goede karma op dit moment. (Karma is een soort van: wie goed doet, die goed ontmoet)
De tweede dag was het super warm en heb ik met een klein gezellig groepje Nederlanders de eerste twee vrije trainingen gekeken van het seizoen. Wat gaaf om de formule 1 wagens een keer in het echt te zien. Ik had wel verwacht dat ze veel luidruchtiger zouden zijn dan dat ze waren. De herrie die ze maakten viel zeker mee. Verder was deze dag lekker ontspannen en één en al gezelligheid.
De derde dag was het helaas echt takke weer. Toch heb ik besloten om met een paar andere Nederlanders om gewoon om 10 uur naar het Circuit te gaan. Een goedkope poncho aan en gaan met die banaan. Uiteindelijk heeft het tot ongeveer 1 uur flink geregend en daarna werd het gelukkig wat warmer en zonniger. Tja, je bent een fan of je bent het niet. Op deze dag was de derde vrije training en de kwalificatie. De dag dat we zouden zien of de drie top teams weer een stuk dichterbij elkaar zouden zijn gekomen. Man wat was dit spannend. De kwalificatie zag er in ieder geval veelbelovend uit. De verschillen waren klein.
De vierde dag was dan eindelijk DE dag. Vandaag is raceday, de eerste race van dit nieuwe seizoen. Wat een feest en wat een gekte. Ik denk dat we uiteindelijk met een groep van ongeveer 150 Nederlanders waren en bijna iedereen had oranje aan. De race zelf was helaas niet zo spannend. Vrijwel geen inhaalacties. Max maakte wel een spin van 360 graden en bleef gelukkig wel op de baan. Verloor hierbij wel twee plekken. Ondanks de saaie race was het toch een top middag. Over twee weken de volgende race. Deze keer bekijk ik hem gewoon op de tv.

Next stop: Sydney!

See ya,
Kimberley

kimberley

Geen opmerkingen:

Een reactie posten