Surfing the waves!


Tijd om door te reizen naar Sydney. Ik had besloten om te reizen met een nachtbus want ik zou 12 uur onderweg zijn en zo bespaarde ik ook weer op een overnachting. Eenmaal In Sydney ben ik gelijk de stad gaan verkennen aangezien ik hier maar drie dagen zou zijn. Ik wilde graag het operahouse zien en de harbour bridge. Daar staat Sydney bekend om dus ik kon het niet overslaan. Als je mijn profielfoto ziet op facebook dan kun je het operahouse op de achtergrond zien. De tweede dag had ik besloten om naar Bondi beach te gaan. De kade langs dit strand is versierd met allemaal verschillende graffiti tekening. Ik hou heel erg van streetart dus ik moest dit zien. Vanaf mijn hostel was het 8 kilometer naar het strand dus ik besloot om te gaan lopen. Ik had de hele dag de tijd. Als ik het goed heb kunnen lokale mensen een stukje van de muur voor een tijdje huren en dan hier hun creatie op maken. Na een bepaalde tijd komt dat stuk dan weer vrij zodat iemand anders wat kan maken. Zo blijft de kade voortdurend veranderen. De laatste dag in Sydney was het goede vrijdag en was er eigenlijk niet heel veel te doen. Vrijwel alle winkels waren dicht. Uiteindelijk heb ik nog wat meer door de stad gelopen en in de nacht de bus gepakt naar de volgende bestemming.




Tijd om 5 dagen lang te gaan surfen in Spot X. Leren surfen staat al een tijdje op mijn bucketlist (lijst van wat je gedaan wilt hebben in het leven) en ik was dus heel blij dat het eindelijk zo ver was. Op het surfkamp heb ik weer een paar dagen in een bubbel geleefd. Elke dag bestond uit een nieuwe surfles, nog een vrije surf sessie en een extra activiteit. Voor het eten werd elke dag gezorgd en wat heb ik daar van genoten. In Australië is vrijwel alles wat gezond is duur en nu kon ik lekker gezond eten. Vanaf de eerste surfles ging het gelijk goed. Ik kon vrijwel gelijk op mijn bord staan en kon al een paar golven echt goed pakken. Daarna is het eigenlijk in een stijgende lijn gegaan. Wat heb ik genoten en ik denk dat ik een nieuwe hobby heb gevonden. Vanaf de vierde les mocht ik zelfs de 'groene golven' in. Dit zijn de grotere, sterkere golven verder bij de kust vandaan. Jeetje, wat voel je de kracht van die golven als je er op surft. Ben ook wel een paar keer midden in deze golven gevallen. Als dat gebeurt lijk het net of je in een wasmachine zit en je weet niet meer wat boven of onder is. Vooral de eerste paar keer heb ik die wasmachine goed meegemaakt. Ik vind het nog steeds knap van mezelf dat ik dit in de vierde les al mocht / kon doen. Op dit surfkamp heb ik ook weer opgetrokken met een gezellig groepje. Elke avond deden we wel een aantal spelletjes en ik heb weer een paar nieuwe kaartspellen geleerd. Altijd handig!




Na het surfcamp is het tijd voor de volgende stop. We gaan naar Byron bay. De volgende keer vertel ik je hier meer over.

See ya,
Kimberley

kimberley

Geen opmerkingen:

Een reactie posten