Vandaag 2 januari, een jaar geleden. (2018)


Een veel te serieus gezicht voor dat moment, Wel een prachtige omgeving! Hahaha


Bizar hoe snel de tijd soms kan gaan.


 Een jaar geleden stond ik vandaag op het punt om het vliegtuig in te stappen en aan het meest gave, spannende, enge avontuur van mijn leven te beginnen. Wauw, hier moet ik even een moment bij stil staan. Ik had het van te voren op een bepaalde manier in gedachten hoe het zou gaan en dat is 180 graden omgedraaid. Ik begon de reis samen toch besloten om alleen verder te gaan. Bizar hoe deze keuze mijn reis eigenlijk nog 200% leuker heeft gemaakt. Ik heb echt nergens spijt van.

Nu een jaar later zit ik thuis zoals alle jaren hier voor. Gezellig bij familie in het vertrouwde Nederland. Saai is het wel. Dagelijks denk ik nog aan de geweldige tijd die ik heb gehad. Ik herinner het me nog zo goed wat ik voelde toen ik een jaar geleden het vliegtuig in stapte: Enthousiasme, spanning, ongeloof. Hoe heb ik het voor elkaar gekregen dat ik hier nu sta?! Sinds ik een jaar of vier was wist ik al dat ik ooit een wereldreis zou gaan maken. Dit is zeker een stuk daar van. Anderhalf jaar lang 40 tot 60 uur in de week gewerkt om het te kunnen veroorloven. WAUW, knijp me even.

Ik mis de totaal andere cultuur, de gezellige en beleefde mensen, de prachtige natuur, het heerlijke eten, de nieuwe sociale contacten, het helemaal op jezelf zijn en vooral de positiviteit! Hier in Nederland is het al een probleem als je iets verkeerd zegt. Daar nemen ze alles met een korreltje zout en proberen ze je altijd te helpen. Iedereen die ik ontmoet heb was daar met dezelfde instelling. Vooral genieten, niks is goed of fout. Lukt het vandaag niet dan proberen we het nog een keer. Iedereen wilde vooral genieten en niks was verplicht. De gezelligheid stond centraal. Elk hostel waar ik kwam daar was wel iemand in de openbare ruimte om mee te praten over je avonturen of om te kaarten. Dat heb ik wel honderden keren gedaan. Shithead is een internationaal kaartspel. Als je ooit gaat reizen zorg dat je het kent. Daar maak je sowieso vrienden mee! Gratis tip van Flip, haha.

En weet je wat je over houdt van een reis als deze? Nog meer landen die je wilt gaan bezoeken. Zo veel mensen gesproken die naar gave landen zijn geweest. Daar wil ik nu ook heen. Wil ik eigenlijk wel sparen voor een huis? Of ga ik liever een jaar of 6 de wereld over scheuren? Wie zal het zeggen?

Toen ik net terug was en nu een jaar later denk ik nog steeds het zelfde. Ik moet zo veel mogelijk van de wereld zien als ik kan!!!












kimberley

Geen opmerkingen:

Een reactie posten